Upravit stránku

Nová Insignia od Opelu? Ztělesněná sportovní elegance a štíhlejší design

Je bezesporu sportovní, zároveň elegantní a určitě si získá každého, kdo spatří její propracované detaily. Vlajková loď automobilky Opel, zbrusu nová Insignia, míří do českých autosalonů. A tedy i k nám do Olfin Car PALACE. Přinášíme vám o ní článek i s našimi originálními fotografiemi. Jestli ji chcete zažít na vlastní kůži, rádi vám ji předvedeme sami. Napřed se ale od nás nechte malinko nalákat.

Zaujal Vás vzhled nové Insignie? Zažijte skvělý pocit za jejím volantem. Rádi vám doporučíme nejlepší motorizaci, barvu i vybavení.

Sportovní elegánka s prodlouženým čumákem

Insignia je již na první pohled takové manažerské žihadlo. Má oproti staršímu modelu modernizovaný design, jež navazuje na jiný model od Opelu, na Zafiru. Nová řada Insignia se však dala sportovnějším směrem, a to i tím, že je podstatně nižší než její předchůdce, o 29 mm. Co do šířky se zvětšila o 11 mm, a designéři natáhli karoserii o 11 mm. Výška záleží na tom, zda si vyberete provedení Grand Sport, nebo Sports Tourer, v obou případech má Insignia na výšku kolem 1 500 mm a na délku něco kolem 4 900 mm.

Celkově působí Insignia moderně a štíhle. Zaujala nás perfektní aerodynamická silueta připomínající pravý sporťák a prodloužený čumák. Na voze najdeme spoustu decentních detailů včetně příjemně vypadajících koncovek výfuku. Mezi jednotlivými panely karoserie se táhnou tenké rovnoměrné spáry a díky preciznímu zpracování působí tato maličkost velmi dobře. Na bocích má Insignia šikmé prolisy, které jí propůjčují jakýsi dravčí vzhled.

Interiér a příslušenství

Významný nárůst velikosti Insignie zapříčinil i větší prostor v kabině, která je velmi vytříbená. Výrobce Opel dokonce přirovnává design Insignie ke kabině závodních aut, a to hlavně díky nízkému posezu a palubní desce orientované na řidiče nebo snadnému přístupu k ovladačům. Přední sedadla jsou posazená trochu níž, než je člověk zvyklý z minulého modelu, ale i tak je z vozu dobrý rozhled. Místa je zde také dostatek. A že se na sedadlech sedí opravdu pohodlně! Jsou totiž ergonomická a opatřená certifikátem. Kromě vyhřívání si můžete naporoučet také ventilování nebo masáž.

Interiér je oproti předchůdci značně prostornější a má větší kufr až do objemu 1 530 l. Vnitřek nám trochu připomíná Opel Astra, velkým rozdílem je ale větší obrazovka multimediálního systému. V něm můžete klasicky spárovat svůj chytrý telefon nebo Wi-Fi, a to až pro sedm zařízení. Středová konzole je oproti minulému modelu oproštěna o vcelku nepřehledná tlačítka. Vše je jednodušší, moderní a čisté.

Bezpečnost především!

Všechny také jistě potěší, že vůz Insignia dosáhl velmi dobrého hodnocení v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících. Ve voze najdeme velkorysou bezpečnostní výbavu. Patří sem tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, pořádná dávka airbagů a připomenutí nezapnutého bezpečnostního pásu na předních sedačkách. Vůz má také aktivní kapotu, systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců nebo omezovač rychlosti se sledováním jízdních pruhů. V poslední době je již standardem, že lze zadní dveře otevírat a zavírat mávnutím nohy pod nárazníkem, což je praktické, pokud máte plné ruce.

Jak se řídí?

Opel dal Insignii do vínku značnou výbavu a velkou škálu asistenčních systémů, například parkovací systém, kamery kolem celého vozu, adaptivní tempomat, navigační systém nebo audiosadu značky Bose. A protože je to vůz laděný do sportovního stylu, nechybí ani pohon čtyř kol. Řízení Insignie je tak opravdová zábava.

To, že je vůz lehčí až o 175 kg, je znát hlavně na řízení. Dynamika jízdy je lepší, vůz má menší spotřebu a také lepší emise. Nový Opel Insignia navrhli inženýři tak, aby měl lepší jízdní vlastnosti a obratnost, a to i ve vyšších rychlostech. I na větších nerovnostech je Insignia překvapivě mrštné auto. Důvodem je adaptibilní podvozek FlexRide, který má tlumiče s nastavitelnou tuhostí. Přizpůsobíte proto jednoduše jízdu charakteru povrchu vozovky. Jízdu si přizpůsobíte i aktivací režimů. Režim Standard vám zajistí pohodlí, Tour nižší spotřebu a Sport sportovní charakter jízdy.

Prohlédněte si Opel Insignia v detailech

Projeďte se s námi v novém Opelu Insignia. Napište si o testovací jízdu

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.