Hledaný výraz musí mít více jak 2 znaky.
Stylový, živý a flexibilní: nový Peugeot 208
Automobilka Peugeot letos opravdu nezahálí a přichází na trh s další novinkou. Nový Peugeot 208 tak dostal zcela nový mladistvý vzhled a představuje výrazný a energický design.
Navíc i tento nový model drží krok s rozvojem přechodu automobilů na nové druhy energií, nabídne tak mimo tradičních pohonů (benzínový a naftový) také plně elektrický.
Líbí se vám nová 208 a chcete se svézt? Napište nám o testovací jízdu.
Exteriér: vůz s osobností a novým designem
Po designové stránce byl vzhled vozu o mnoho vylepšen, vůz působí přitažlivě a sportovně. Nový Peugeot 208 se tak posunul směrem k luxusnějším kategoriím. Jsou to pak především vyvážené proporce a výrazné tvary, které novou dvěstěosmičku vystihují. Vůz je o něco delší, širší a zároveň i nižší než původní předchůdce. Z těchto společných vlastností pak z vozu na první dojem sílí opravdu sportovní duch. Poslední tečkou jsou pak široké blatníky, které dokonale podtrhnou linii celého vozu.
Vizuální podpis přední části vozu je na první pohled rozpoznatelný, protože je řešen ve stylu nové 508. Absolutní novinkou u nové 208 je právě světelný podpis ve stylu 3 drápů ve Full LED světlometech. Nechybí ani přední mřížka chladiče spolu s logem značky, jež je zasazena do předního nárazníku, který tvoří zcela jednotnou část. Na zadní části vozu je typický černý vodorovný pás, který je umístěný mezi zadní Full LED světla a tím jej spojuje.
Na první pohled lze rozeznat rozdíl mezi modelem Peugeot 208 s tradičním pohonem a tím plně elektrickým, tedy e-208. Plně elektrická verze e-208 bude mít masku chladiče vždy stejného odstínu, jako má karoserie.
Interiér a příslušenství
Nový model 208 však není pouze o novém exteriéru, ale také o zcela inovovaném interiéru. Absolutní novinkou v modelu 208 je Peugeot i-Cockpit, který je již nyní součástí vozů Peugeot. Koncepce Peugeot i-Cockpit si zakládá na skvělé ergonomii a pohodlí pro řidiče. Přístrojová deska je umístěna přímo v zorném poli řidiče, který tak má veškeré informace plně pod kontrolou. Dotykový displej, který je standardně umístěn ve středové části, může být v provedení 5, 7 nebo i 10 palců, což je závislé na zvolené výbavě vozu.
Pro pohodlnou jízdu byl kladen důraz také na úložné prostory ve voze. Samozřejmostí jsou úložné prostory v podobě kapes ve dveřích. Dle úrovně zvolené výbavy vozu jsou k dispozici 3 odkládací zóny: dostatečně velký úložný prostor pod loketní opěrkou, odkládací prostor pod řadicí pákou nebo další prostor ve středové konzole, kterou lze použít pro indukční nabíjení telefonu.
Nabídka motorizace
Nová 208 disponuje řadou spalovacích motorů, které splňují normu Euro 6.d a Euro 6.d-temp.
Benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 l:
- PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5,
- PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8,
- PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Dieselový čtyřválcový motor o objemu 1,5 l:
- BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6.
Model e-208 je tu: dojezd až 340 km!
Další novinkou z řad vozů Peugeot je plně elektrická verze modelu Peugeot e-208. Ta nabídne celkem tři režimy řízení, a to eko, normal a sport. První režim, jak již sám název napovídá, řeší především optimalizaci dojezdu vozidla. Pro každodenní využití je pak ideálním režimem právě režim normal. Naopak těm řidičům, kteří očekávají plný výkon a zážitek, bude vyhovovat režim sport. Nejen režimy řízení jsou u nového modelu e-208 na výběr. K dispozici budou ve voze také dva režimy brzdění, a to mírný a vyšší.
Verze e-208 obsahuje výkonné topné prvky a standardem ve voze je automatické nastavení teploty, přičemž je zachován dojezd vozu. Ve voze jsou vyhřívaná sedadla, jako u verze s tradičním motorem, a baterie s objemem 220 l je umístěna pod podlahou. A nemusíte se bát, co se týče prostoru ve voze, včetně toho zavazadlového, je jeho objem shodný, jako je tomu u modelu s tradičními pohony.
Dojezdové vzdálenosti má na svědomí baterie o kapacitě 50 kWh, se kterou lze najet až 340 km (udáváno dle WLTP). Oproti tomu NEDC udává dojezd dokonce až 450 km.
Nabíjení baterie je co nejvíce přizpůsobené pro každodenní využívání vozu a lze jej nabíjet celkem třemi způsoby:
- skrze domácí zásuvku. Pakliže budete chtít úplné dobití vozu během 16 hodin, pak bude třeba využití zesílené zásuvky Green Up™ Legrand®
- Pomocí tzv. Wall Boxu, kdy je možné úplné dobití již za 5 h 15 min (u třífázového proudu 11 kW) nebo za 8 h ( u jednofázového proudu 7,4 kW).
- Při využití veřejné rychlonabíjecí stanice, kde lze využít nabíječky 100 kW a dobít vůz za 30 min, a to až na 80 % baterie.
K dispozici je také vytvořena aplikace MyPeugeot®, kterou lze dálkově sledovat nabíjení baterie. Lze tak kdykoli dobíjení vozu spustit či vypnout. Stav dobíjení má řidič vždy po ruce. A nejen to, po připojení vozu s aplikací má uživatel přehled o historii jízd vozu, spotřebě, vyhledávání vozu apod.